|
Nett og "flørting", hvor går grensa?
Hvor går grensa for utroskap på nett?
Hva kan man gjøre for å avsløre nettutroskap?
Hva kan/bør man kunne tilgi?
Eks 1
Han har en nettprofil på et litt mer «uskyldig» nettsted. Han opprettet den først og fremst for å slå ihjel litt tid når det er dødperioder på jobben. Han får en god kontakt med ei jente, ganske uskyldig til å begynne med. Fleiping om helt uskyldige ting. Kontakten utvikler seg og de får daglig kontakt, både via nettstedet og feks MSN. Så byttes det mobilnr og kontakten utvikler seg enda mer, inkludert telefonsamtaler. Samtalene dreier etterhvert «naturlig» over på sex og de føler det som en slags forelskelse. Han er gift, har barn og er overhode ikke interessert i å skille seg. Han elsker sin kone, men ekteskapet har begynt å få litt mange «hverdager». Nettforholdet gir ham spenning og en litt nyforelsket følelse – uten at noen av dem vil bytte sivilstaus av den grunn.
Eks 2
Han er i et forhold hvor sexlivet går litt i rykk og napp pga kronisk sykdom hos henne. Han har et stort sexbehov og «plages» av tørken. Han går på nett, oppsøker nettsteder hvor det er ligger i kortene at man er ute etter en mulig sexpartner. Han slår til hver gang han får napp, bytter bilder både via MSN og mobil med skjult nummer. Han er ikke interessert i damene utover det han får av sex og oppmerksomhet. Det forholdet tar slutt og han gjør akkurat det samme i neste forhold, hun blir gravid og er en del syk og han får ikke «stellet» sitt. Nok en gang er han på nett og finner damer han kan ha netthistorier med. Sex for ham er som alkohol for en alkoholiker. Han holder seg til nett, ikke fysisk utroskap.
Jeg kjenner stadig flere kvinner som opplever dette og vet at noen av dem har gått sammen for å avsløre menn. Vet det også har blitt snakket om å lage en nettside hvor man kan få hjelp til å avsløre menn og event henge dem ut med fullt navn/bilde.
Blir sittende med en litt ekkel smak i munnen, hva skjer egentlig med samfunnet vårt? Nettet er der, kjeder man seg en kveld kan spenninga være bare noen tastetrykk unna. Man føler seg anonym og grensene for hva man ville ha gjort i det virkelige liv blir fort flyttet, tror jeg.
Hva er deres tanker rundt dette? Mennene i mine 2 eksempler feks, begge er «utro» på nett, bør begge i så fall «henges» ut?