Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-10, 11:43   #27
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Jeg sier ikke at det ikke finnes andre steder enn i rødt kjøtt, bare refererte til hva Lindberg sier Jeg gir meg ikke ut for å være noen autoritet på fettsyrer, det er et temmelig komplisert felt ...

Interessant artikkel, forresten, der står det også om noe jeg så ble diskutert i en annen tråd angående cellemembraner:

Sitat:

-Ved mangel vil flerumettede fettsyrer øke insulinfølsomheten til cellene, slik at bukspyttkjertelen behøver å lage mindre insulin etter inntak av karbohydrater (sukker). Det er ikke gunstig med et ubegrenset inntak av flerumettede fettsyrer fordi det kan destabilisere cellemembranene, som også består av mettede fettsyrer og kolesterol. Hvis man over tid lever på høyfettkosthold, blir cellene insulinresistente, hvilket er gunstig for å sikre at glukose forbeholdes de vev som må ha sukker, slik som deler av hjernen og nervevev, blodceller, livmor, nyreceller.

Sist redigert av Huldr : 06-11-10 kl 11:58.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat