|
Sv: Nesten konstant sulten på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av ToreFagerheim, her.
Det er bare en merkelig ting jeg legger merke til, og det er at jeg blir FORT sulten igjen etter hvert måltid, men på en måte så er den sulten "stabil", og jeg kan fort glemme at jeg er sulten, og så gå mange flere timer uten mat enn på et karbo-rikt kosthold.
Det er som om at jeg blir sulten, men aldri skikkelig sulten, bare litt. Dersom jeg legger på noen karber i form av et rugbrød, litt ekstra mørk sjokolade eller noe slikt, så holder jeg meg mett MYE lenger.
Jeg har det på samme måten. Ofte litt sulten, særlig etter frokost. Men det går gjerne over før lunsj (paradoksalt nok). Jeg antar det på lavkarbo tar lenger tid å gjøre prosessene som forteller sultsenteret i hjernen at jeg er mett. Det gjør meg ikke noe å gå småsulten på lavkarbomat. Blir aldri desperat sulten som på høykarbo. Det virker umiddelbart mettende med litt karbohydrater, slik du nevner, men mengden må balanseres så det ikke vekker sult senere. Mer fett til frokost gjør at når metthetsfølelsen kommer varer den så godt som dagen ut, for meg.
Jeg har lest ett eller annet sted at hvis man ikke blir mett av fett og proteiner er man insulinresistent. Aner ikke hvor jeg leste det, så ikke legg vekt på dette.

|