Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-10, 22:50   #23
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Det høres ikke godt ut med de betennelsene, veldig flott at du er fri for dem med det du spiser nå! Jeg tror fortsatt litt på det med fettsyrer jeg da, ut fra det jeg har lest er fettsyresammensetningen viktig i forhold til at det dannes betennelsesstoffer. Det er jo forskjellige fettsyrer i kjøtt og fisk, noen gunstige og noen ugunstige. Og det er muligens den sammenhengen du har funnet gjennom å forske på din egen kropp. Men det som er interessant er jo hva du har funnet ut om hva som funker og ikke funker for deg

Hvis du er interessert skriver Fedon Lindberg skriver en del om det , bl a om arakidonsyre som finnes i rødt kjøtt og som en del ikke tåler, det kan jo være tilfelle med deg. Barry Sears (Sone-dietten) har også mye om fettsyrer og betennelsestilstander, men litt mer teknisk.

Ville absolutt anbefale deg å fortsette med omega 3-tilskudd i alle fall. Det er veldig betennelseshemmende.

Lykke til!

Sist redigert av Huldr : 05-11-10 kl 22:56.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat