Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-10, 23:59   #72
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Fint at du har ønske om å trene, men vil bare komme med en liten warning. De første seks ukene har kroppen det tungt, den prøver sitt beste å bli vant til å forbrenne fett og ikke energi fra karbohydrater. Denne omgjørings-prosessen tar tid, og man vil føle seg raskere sliten enn vanlig. Kroppen vil øke temperaturen og spesielt lårene vil føles tunge å dra på.
De første 4-6 ukene var det for meg ekstremt tungt å gå opp trappa til leiligheta hvor jeg bodde, til forandring for at det var lett før kuren. Glukosen nedtrappes i kroppen og hjernen vil bruke lengre tid på å lære seg å benytte seg av fettsyrene i kroppen. Det er derfor vanlig å både føle svimmelhet og besvimelsesliknende symptomer.
Her er det viktig å begynne i det små Lykke til!

Det er ikke alle som er så tunge i kroppen så lenge. Må innrømme at jeg var tung i kroppen de to ukene før jeg begynte på Ketolysekuren (kutta ut brus, godis, is, og alt sånt) og den første uka av kuren. Begynte å trene uke to av kuren, og følte meg egentlig ikke spesielt tung. Nå trener jeg styrke, og har pauser mellom settene, så det er muligens annerledes for de som bare trener utholdenhet (selv om jeg synes de ti minuttene på elipsemaskin jeg hadde før styrketreninga gikk glimrende med tanke på at jeg har elendig utholdenhet). Du må nesten kjenne på din egen kropp. Ta det gjerne litt rolig i starten, og så øker du utover - utifra hvor mye du kjenner at kroppen klarer.

Og når det gjelder oppblåsthet..... jeg var en skikkelig prompemaskin (ikke noe å skryte av, jeg vet), men dette har blitt drastisk redusert etter at jeg begynte på lavkarbo.... og sure oppstøt er helt borte. BONUS!

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat