Hei alle
Jeg har ikke vært så aktiv her inne før, men tenkte kanskje jeg skulle prøve å være det litt fra nå. Jeg gikk på ketolyse/lavkarbo fra januar til juni i fjor og gikk ned 18 kilo. Så møtte jeg en mann (*** så typisk), alt fokus forsvant fra hodet, vekta krøp sakte men sikkert oppover igjen mens jeg mesket meg med spaghetti og ostepop (mine to hovedfiender, tror jeg).
Nå er jeg i Frankrike, jeg dro ned hit og flyttet sammen med franskmannen min som jeg da altså traff i fjor. Her har jeg spist en hel mengde med nammelig mat, men nå er det bare rett og slett på tide å ta seg på tak igjen, dette går ikke lenger. Vi har bare en hundre år gammel badevekt som jeg ikke stoler på, så jeg har ikke veid meg på lenge. Jeg skal kjøpe en ny vekt og veie meg på den så snart jeg rekker det. Men regner med jeg ligger godt oppimot de 90 (huff). Bør ned til 70, da ser og føler jeg meg helt utmerket i min egen kropp.
Foreløpig har jeg spist lavkarbo i en og en halv uke nå, akkurat nok til at jeg begynner å få lyst på brød. Fønni fact: I Frankrike har de ikke engang hørt om lavkarbo. INGEN steder kan man få kjøpt produkter (annet enn å bestille fra utlandet), man får praktisk talt null treff på google når man søker på temaet på fransk...her nede lever de rett og slett i sin egen verden, uavhengig av alt engelsk-språklig (fenomenet oppstod vel først i USA). Så jeg sliter litt med å få tak på det jeg trenger. Men på den positive siden er høykvalitets kjøtt, egg og osteprodukter mye billigere og bedre enn i Norge, da, det er jo fint.
Jeg elsker forresten å lage mat, bruker mye tid (og til dels penger) på det. Fant ut her om dagen at jeg burde skrive litt om det, for tror lavkarbomaten jeg lager kanskje er litt annerledes og original (i hvert fall er det det jeg streber mot), så jeg laget en blogg. Hvis noen har lyst å se, er adressen www.lifeloveandlowcarb.com.
Vel, det var litt om meg, håper det er greit at jeg slenger meg med Jeg har jo en god del erfaring på området fra før, da, så kanskje jeg kan komme med et og annet råd, også 
Klems til alle
|