Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-10, 13:20   #14
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Opprinnelig lagt inn av monicah82, her.

Sorry, jeg leste her at det var snakk om 2-3 ganger i uken.
Jeg har i løpet av de 4-5 siste årene fått rosacea. Det er derfor jeg får betennelser i huden. Så lenge jeg holder meg unna triggerene så kan jeg ha et ganske variert kosthold. Nå har jeg holdt meg unna kjøtt i 2 måneder og har da spist mye grønnsaker, egg og litt fisk. Betennelsene er borte.
Hvis jeg tåler kylling så kan jeg vel spise det de resterende 5 dagene i uken, eller?

Hei! jeg spiser noe lignende som deg. tåler ikke kjøtt særlig bra.og ikke melkeprodukter. Jeg spiser lite fisk, så jeg kunne øke litt der, men tenkte jeg kunne gi deg noen flere tips til middag.
Her går det i kylling(kjøttdeig, lår), eggeretter(feks omelett m masse grønt) og vegetar. Hvorfor ikke spise mer vegetar? du trenger jo ikke konvertere helt!
jeg pleier lage veldig god tomat-suppe med belgfrukter(variere mellom kikerter og linser). taco m kyllingkjøttdeig er også fint. jeg lager også endel "raw-food"(mandler, nøtter, frø, chia, hamp, proteinpulver sammen med grønt).
Du kan lage MANGE supper/gryteretter. Bruk gjerne kokte egg/scampi ved siden av .
og hvis du varierer på fiskene du spiser så har du variasjon der også. ta gjerne LINFRØ-olje som omega3 -tilskudd

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat