Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 11:09   #6
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ekstremdiett= Mye bæsj, lite energi

Det er vel ganske klart at både Annika Dahlquist, Andreas Eenfeldt og Dag Viljen m.fl. har forsøkt å gjøre oss oppmerksomme på hvor skadelige mange av tilsetningsstoffene er og at vi bør etterstrebe på å gjøre det beste (og desverre ofte det dyreste) valget.
Jeg sier ikke at man er noen "dårlig lavkarber" om man ikke gjør det. Men om det er å få det beste ut av det å gå på en diett med lavkarbo, så må man la glutamat`n være igjen der det hører hjemme: I søppla. Mange får forhøyde insulinverdier/går ut av ketose når de spiser mat som inneholder E-621 -625. Kroppen reagerer altså på samme måte som om det skulle vært glukose. Og da er jo liksom noe av poenget borte ?
Jeg skrev vel ikke at lavkarbo er ensbetydende med ren mat? Da kunne man jo vært høykarbo spiser, og spise økologisk. Nei, jeg mener at lavkarbo BØR så ofte man kan VÆRE REN MAT. Fordi lavkarbo er mat med lavt karbohydratinnhold, mye fett og skal være SUNN. Det er den ikke om den inneholder 5-10 tilsetningstoffer. Garantert!
Jeg tenker ikke steialder/paelo/raw/south beach/fedon whatever.
Jeg velger å kalle dietten LCHF.
Steinalder diett er forøvrig en svært forvirrende betegnelse. Jeg tipper at å sammenligne jegere nær isen i europe for 30 000 år siden, med Egyptere for 3000 år siden, og afrikanere for 1 000 000 år siden, så får man neppe noe ensbetydende diett. Men en renere mat en idag, det får man uansett hvem av de årstall man ser på.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat