Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 10:41   #12
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise fisk hver dag?

Hvis du leser det jeg siterer over her, så er det snakk om to måltider i uka ... Det støttes også av denne ferske doktorgradsavhandlingen om mat og miljøgifter i blodet.

Nei, det er ikke lett - men jeg tror kanskje uansett at det er bedre å ikke spise altfor mye av én matvare. Skulle du spist laks eller ørret to ganger daglig ville du garantert blitt fryktelig lei - og å spise det samme hele tiden øker også risikoen for å utvikle flere intoleranser. Det er viktig å variere kosten. Får du betennelser kan det høres ut som du har feil fettsyresammensetning i kosten, og at du bør se på hele bildet av hva du spiser. Det kunne kanskje være lurt å få utredet dette nærmere hos en ernæringsterapeut eller lignende?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat