|
Sv: Yes yes yes endelig
Tusen takk for hyggelige hilsner alle sammen .
Opprinnelig lagt inn av senorita, her.
6 mnd platå!! !hvordan klarte du å holde ut 6 mnd uten å gå ned noe!! det er sinnsykt bra altså.. var det noe som gjorde at du plutselig gikk ned igjen eller??
Senorita: Hvorfor jeg holdt ut i 6 mnd uten vektnedgang er fordi jeg først og fremst har lagt om kosten pga at jeg hadde reaktiv hypoglykemi (stupende blodsukker). Med dette kostholdet har det problemet og mange andre blitt borte. I tillegg hadde jeg jo gått ned ca 10 kg. Stor forskjell på å veie 88 og 78 kg. Så det var uansett ingen vei tilbake.
Selv om det var sinnsykt deilig å ha gått ned 10 kg, veide jeg fremdeles for mye. Så jeg slo meg ikke til ro med at lavkarbo (ketose for meg) er vektregulerende. Jeg har alltid veid rundt 70 - 72 kg, så jeg viste jo at 78 kg var for mye. Så jeg forsket mye på kroppen min. Prøvde ut alle de kjente partystopperne. Dette hjalp meg ned 1,5 kg tilsammen. Men det var og alt jeg gikk ned på et halvt år.
Så gikk jeg litt mer drastisk til verks. Kuttet ut alt karbo, altså 0 karbo, la meg på 65 gr protein om dagen (tilsvarende den vekten jeg ønsker), også spiser jeg ca 150 gram fett om dagen. Dette fikk det til å løsne for meg. Så nå veier jeg altså den magiske verdien 69,9 kg . Så jeg fortsetter med mitt prosjekt for å se om kroppen vil være med meg ned til 65 kg. Uansett er det speilet som er hovedstyrende. Når jeg ser meg i speilet nå, ser jeg at jeg vil ned litt til. Men om det er 3 kg eller 5 kg er vanskelig å si. Uansett kjempegøy å ha kommet ned på 60 tallet, leeeenge siden sist, hehe

Blitt ketolikk
|