Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-10, 00:14   #21
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det må jo nesten være verre å ha det slik, enn å være for feit med "vanlig" tarmsystem.. Vi kan jo tross alt styre dette på en måte selv... :/ De som er operert kan vel ikke fysisk spise mer pga magesekken er så liten etc?

Ja, det stopper liksom seg selv, på en måte. Jeg kan godt spise 2 brødskiver med pålegg, så mengdene er jo ikke altfor små, men nå spiser jeg jo såpass mye uansett at det ikke skulle tilsi vekttap, snarere tvert imot vil jeg si. Så det er nok næringsopptaket som er skrudd, jeg får høre hva legen sier.

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Nå er ikke jeg slankeoperert, men etter jeg fikk ulcerøs colitt raste jeg ned i vekt.. Jeg er 177 cm høy og veier 57 kilo.. Rådet fra legen min var å drikke næringsdrikker for å få i meg flere kalorier. Jeg har ikke gjort det, siden det virker som om nedgangen har stoppa nå, men det er kanskje noe for deg??

Jeg drakk noen sånne shaker etter operasjonen, aldri mer. Pføy for en smak, jeg takler det ikke. Men jeg tror nok dette kommer til å ordne seg med de tiltakene jeg setter igang nå. Mindre fett, mer (trege) karber og mer av de vitaminene og mineralene jeg sikkert mangler ut fra blodprøvene.