Opprinnelig lagt inn av Carbokiller
Jeg tenker nemlig følgende at når jeg har hivi innpå for mange karboser, så går kroppen rett ut av en fettforbrennende stadium og begynner å forbrenne karbohydrater i stedet. Derfor vil alt fett jeg inntar bare gå rett til fettdepotene og ligger der som store valker.
Ja, hvis du har spist nok fett fra før så. OG hvis du har hivd inn på dårlig fett. Alt er en balansegang. Folk på Atkins kan spise mye mer fett og kalorier enn folk som går på Grete R. Nettopp på grunn av kroppens endrede forbrenning
Fettet hjelper deg til nettopp å forbrenne de ekstra karboene - tro det eller ei.
MEN - OM du hver dag hiver innpå med flere 100 karber nytter det ikke hvor mye fett du spiser/ikke spiser. Da vil du sannsynligvis også ha fått i deg så mange kalorier at du vil legge på deg uansett hva du gjør. Det er DA du er ute å kjøre.... Spiser du mye karber en dag eller to ødelegger du ikke så mye, men litt at vitsen er at du må følge reglene. Gjør du ikke slik det står i boka virker det ikke. Du kan ikke gjøre Atkins delvis eller bruke Atkins til å "reparere" . Se henvisningene til boka i svaret jeg skrev til Zoe. Mye kjekt om hvordan og hvorfor der........