Opprinnelig lagt inn av Zoë
Mitt problem, er at jeg av og til spiser så mye karboer at jeg kommer ut av ketose. Og det er DA jeg blir i tvil - skal jeg fremdeles spise mye fett den dagen, når jeg har spist for mye karboer?? Antakelig ikke.... For det må jo være en oppskrift på vektøkning....
Du har fremdeles barnelærdommen med deg ser jeg....at fett er farlig og gjør at du legger på deg...... DET ER FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL !!!!
Hvis du kikker på innholdsfortegnelsen, vil du se at det er svært lite karboser i Udo's choice og Cocosa.....Faktisk INGEN ! Jeg spiser fett for å få kaloriene og fettinnholdet opp -UTEN å øke karboene. I 42 gram Cocosa (ca. 3 ss) er det 375 kalorier (100 % fett) og ingen karber !! 3 ss smør er det 305 kalorier (100 % fett) og heller ingen karber. Tilsvarende for 1 ss olje/3 ss olje er 119/350 kalorier (100 %fett) og ingen karber. DET ER IKKE KARBER I FETTET !! Se side 127 i DANDR (Dr. Atkins New Diet Revolution) Fats & oils.
Det betyr altså at du KAN og SKAL spise fett som Cocosa, bruke oljer og smør i matlaging (skikkelig smør, ikke margarin !) uten at det fører til vektøkning. Igjen, please les kapittelet om The Great Fat Meltdown (DANDR side 56-63) og The Metabolic advantage (DANDR side 64-73). Her blir dette forklart veldig nøye HVORFOR det er slik. Dette er en av årsakene til at jeg maser sånn om å lese boka. ...... Det ER sant at du får svar på det meste der....
DU KAN IKKE "RETTE OPP" EN DAG MED MYE KARBER VED Å SPISE FETT FOR Å FORBRENNE ALTSÅ !! Gjort er gjort og spist er spist. Men du legger ikke på deg av fettet da, - det er karbene OG fettet i kombinasjon du legger på deg av ! Fettet hjelper med forbrenningen HVIS DU SPISER LAVKARBO !
Men er det som du sier en dag det det dreier seg om kan du godt ta din Cocosa for det.
Ha en god og fettfull søndag !
.....nå skal jeg prøve å lage lavkarbo moussaka......

Sist redigert av Nille : 27-06-04 kl 11:05.
|