|
Sv: Den store felles ED-tråden
Må dele en nyoppdaget variant av pannekakene!
Visp et egg med bitte litt vann, ha det i ferdig vispet pannekakerøre( av dette får jeg tre små pannekaker). Stek pannekaken på den ene siden, når du så snur den legger du på litt revet ost og noen få hakkede skinkebiter-tar det av pålegg- litt flaksalt på, så "bretter" du halve pannekaken over, sånn at det ser ut som en halv måne, stek den litt til så osten er smeltet inni. Fantastisk godt og jeg ble mett...orket nesten ikke alle 3!!!! Det står på posen at man kan ha litt ost...siden jeg er i fase 2 går jo dette strålende. Var et lite øyeblikk tilbake i Paris og spiste crepès 
På brullupsfest i helgen gikk det over all forventning. Var skikkelig god og mett av maten der, kyllinglår, salat, laks og eggerøre. Glemte å spise baren min til og med når de andre hadde kake....tok den senere (kl.02) etter masse dansing!
Ellers drakk jeg 4 glass vin den kvelden...
NÅR DET GJELDER VIN: vet ikke om noen av dere har lest boken "Endelig slank" av en dame som er sykepleier, følger sin egen variant av Fedon Linberg, drakk opptil 3 glass vin hver dag, tygde lakerol pastiller og drakk lettbrus, selv om det ikke var hennes favoritt. Hun holdt seg til sunn lavkarbomat og gikk ned 26 KILO PÅ 5 MND.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hun beskriver også vin som noe kroppen nesten umiddelbart forbrenner som varme fordi alkoholprosenten er lav. Hun har lykkes med det! Jeg går også ned selv om jeg overskrider vår "lovlige grense" for vin. Jeg følger min egen intuisjon- er jeg ekstra sulten en dag spiser jeg mer av alt lovlig og når jeg er på fest eller vi har besøk/er på besøk, drikker jeg litt mer vin enn anbefalt. Har ikke gått ut over noe hos meg.....tror heller det er dumt å sulte kroppen for mye hvis man opplever sult, spis til man er mett og spis heller oftere(bare lovlig selvfølgelig og vitkig å variere varme grønnsaker, wok, kokt og rått). Jeg bruker masse chili, karri og annet sterkt krydder, det er også meg på å øke forbrenningen...ser i fase 4 skal vi ha 7 måltider per dag (inkl.alle mellommåltider!!). Jeg vet at min kropp sparer på ALT hvis jeg sulter den!
Håper alle har hatt en strålende helg!