Tråd: Idealvekt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-10, 18:15   #46
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av minmax, her.

En måler hvor tykk en er rundt håndleddet for å finne ut hva slags kroppsbygning en har:

(Disse målene gjelder for kvinner
Er du 15 cm eller smalere rundt håndleddet er du spedbygd
Måler du fra 16 cm og opp til 18 cm rundt håndleddet er du normalbygd
Måler du 18 cm eller mer rundt håndleddet er du kraftig bygd

Er du spedbygd trekker du fra 10 % av den opprinnelige utregnede idealvekten for å finne korrekt endelig idealvekt.
Er du normalbygd trekker du ikke fra noe.
Er du kraftig bygd, legger du til 10% av den opprinnelige utregnede idealvekten for å finne korrekt endelig idealvekt."

Jeg testet å måle håndleddene mine nå og fikk et aldri så lite sjokk. Venstre side 15 cm og høyre 15,5. Jeg skal altså pr def være spedbygd. Er det noe jeg ikke regner meg for så er det å være spedbygd. Har alltid tenkt på meg selv et sted mellom normal og litt grovbygd. Kan innse at jeg er normalbygd, men spedbygd er jeg altså ikke. Husker allerede fra 1.klasse så skulle jeg og en vennine byttelåne bukser, begge var vi slanke og hadde ikke noe til overs på kroppen. Hun druknet i min bukse og jeg fikk ikke på meg hennes.

Jeg tror man må måle flere steder enn rundt håndleddet for å avgjøre benbygning. Gikk på GR kurs for mange år siden, fysj, og mener de der målte også rundt albueleddet. Hadde jeg blitt ansett som spedbygd hadde jeg nok husket det, hehe .

Har i hvertfall blitt slankere rundt håndleddet. Kjøpte en klokke til jul i fjord som nå har blitt alt for stor. Må til urmakeren for å ta den inn litt.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat