Sv: Nybegynner
Grunnen til at jeg kjøper nøttene i Sverige er at det er det eneste stedet jeg har funnet dem. De var på Euro Cash i Strømstad i løs vekt og på Maxi mat ved Svinesund i svarte poser med noe gull skrift på. Det er ca 2 gram karbo per 100 gram i disse nøttene, hvis jeg ikke husker feil.
Når det gjelder pølsene er det flere forskjellige i denne serien, men den som heter Tzatsikigrillare har 1 gram per 100 gram. Det er svart pose med grønt på. Ellers hadde de en pølseserie i sommer på Rema som var 0,5 gram karbo per 100 gram, men den er kanskje ikke i sortementet nå.
Jeg ser at du bor i Akershus, så hvis du er i nærheten av svenskegrensa (som jeg er) ville jeg anbefale deg å handle der. Alt av meieriprodukter, fløte, rømme (greddfill heter det på svensk), en del ost for eks Brie, creme Fraiche, tyrkisk youghurt, smør osv er en del billigere. Ofte finner jeg for eks fløte på tilbud 8-10 NOK for en halv liter
Når man har holdt på en stund kan man kanskje unne seg litt søtt uten karbo, det har jeg gjort i hvertfall. På Meny (Jessheim) har de gele fra eldorado uten sukker. Jeg pleier å piske krem og blande inn så blir det fromasj (oppskrift på pakka). Helt nydelig og lovlig
Siste gang jeg fulgte Grethe Roede var det sammen med fastlegeoppfølging. Jeg skeiet ikke ut på 1 år, trente 2-3 ganger i uka, fulgte alt riktig og gikk ned 0 gram. Samtidig var jeg alltid sulten og fysen.
Nå er jeg god og mett, koser meg hver dag og går ned i vekt.
|