|
Sv: Lavkarbo litt som kristendom??
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Det er nok ingen som er uenige i at all informasjonen som kommer fra individer med individuelle erfaringer kan virke avskrekkende på NOEN nybegynnere.
Derimot ser jeg heller fordelen ved at aktive nybegynnere som starter sine egne tråder får tilbakemeldinger på bakgrunn av det de skriver i tråden. Dette er en stor fordel - da man siler ut erfaringer som har med AKKURAT dette temaet (alltid unntak) - og man får bedre kunnskap samlet på et sted.
Jeg ser heller ingen bakdel ved at det er aktive nybegynnere som starter egne tråder, og ja det genererer god og ny kunnskap. Det jeg finner utfordrende er alle de ulike svarene en "nybegynner" kan ende opp med. Da i verste fall bli enda mer forvirret. Jeg sier ikke at dette skjer HELE tiden, hvis du har forstått meg sånn så beklager jeg det. Jeg synes forumet fungerer greit, men kan til tider virke avskrekkende hvis man har prøvd "alt" fra før. Jeg stiller kun en problemstilling opp til diskusjon i håp om en liten tankevekker
Jeg hadde lest mye på forhånd og mener forumet fungerer glimrende slik det er nå. Det er en god nett-etikette (også med noen unntak av og til), mange er engasjerte i nye tråder (og gamle) og man får samlet de meninger som finnes om de enkelte temaer.
Jeg er helt enig med deg når du skriver at det er høyt engasjement blant brukere av forumet, og at "nettiketten" som regel overholdes
Her synes jeg at det må presiseres litt utifra starten på innlegget ditt. Du sammenlikner religion med lavkarbo.
Jeg sammenligner ikke, jeg setter lavkarbo opp imot kristendom og prøver å finne fellesnevnere jeg synes er like.
Ett trossamfunn vil feks være kristendommen, et annet islam - akkurat som du sier vi har ketolyse og skaldeman her inne.
Kristendom og Islam er to forskjellige religioner, jeg har kun brukt kristendom og den ulike oppdelingen innenfor kristendommen igjen, fordi det er den jeg vet mest om. Islam vet jeg IKKENO om..
Tilslutt vil jeg si at jeg har stor tillit til de nye som ramler innom forumet. I dagens samfunn generelt må vi forholde oss til enormt store mengder informasjon - og jeg tror at de aller fleste vil klare å orientere seg også på dette forumet - ofte alene, av og til med litt hjelp fra de andre medlemmene 
Jeg tviler heller ikke på nye lavkarbere, men det jeg tenker litt på er at forumet til tider kan oversvømmes av ulike råd og meninger i en og samme tråd. - Eller i flere.. Vi tolker jo ting ulikt og ut ifra min referanseramme har jeg sett (eller tolket om du vil) at det til tider hersker noe forvirring fra nye brukere. Jeg vet ikke hvordan andre har det, jeg kan kun svare for meg selv, men jeg syntes til å begynne med at det var vanskelig å orientere meg inne på forumet og de ulike teoriene/kostholdsfilosofiene sa mye forskjellig. Jeg fant min vei. Men dette innlegget var bare tanker jeg har gjort meg i det siste.
Jeg setter personlig stor pris på slik deling av tanker som du gjør - fordi det utfordrer meg til å tenke nytt og annerledes - det vil jeg takke deg for! 
Takk.. :-D Det var godt å høre, jeg vet ikke om svarene mine var tilstrekklig men da får du bare spørre på nytt så skal jeg prøve å forklare meg på en annen måte..
|