|
Sv: Lavkarbo litt som kristendom??
Sitat:
Det jeg ville prøve å få frem er at forumet kan virke til tider avskrekkende på noen nybegynnere da det florerer av ulike meninger..
Det er nok ingen som er uenige i at all informasjonen som kommer fra individer med individuelle erfaringer kan virke avskrekkende på NOEN nybegynnere.
Derimot ser jeg heller fordelen ved at aktive nybegynnere som starter sine egne tråder får tilbakemeldinger på bakgrunn av det de skriver i tråden. Dette er en stor fordel - da man siler ut erfaringer som har med AKKURAT dette temaet (alltid unntak) - og man får bedre kunnskap samlet på et sted.
Jeg hadde lest mye på forhånd og mener forumet fungerer glimrende slik det er nå. Det er en god nett-etikette (også med noen unntak av og til), mange er engasjerte i nye tråder (og gamle) og man får samlet de meninger som finnes om de enkelte temaer.
Dette i motsetning til om forumet skulle vært ekspertstyrt - der man i større grad må være svært forsiiktig med å uttale seg om de forskjellige temaene.
Sitat:
Når man kommer som ny inn i ett trossamfunn er det vanskelig å holde tritt med alle råd og meninger som gjelder. Det samme gjelder her inne, man leser seg opp på forum og blir til tider utolig forvirret av alle de ulike meningene.
Her synes jeg at det må presiseres litt utifra starten på innlegget ditt. Du sammenlikner religion med lavkarbo. Ett trossamfunn vil feks være kristendommen, et annet islam - akkurat som du sier vi har ketolyse og skaldeman her inne. Dette betyr at www.lavkarbo.no ikke er et TROSSAMFUNN - men heller paraplyen lavkarbo - som du da setter "lik" religion. Derfor er jeg helt enig med de som sier at man må starte med SITT trossamfunn først og gjøre seg godt kjent med dette - slik som feks islam - eller ketolyse. Etterhvert kan nysgjerrigheten bli stor - for både religiøse og lavkarbere - og man begynner å sette seg inn i de andre "trosretningene".
Tilslutt vil jeg si at jeg har stor tillit til de nye som ramler innom forumet. I dagens samfunn generelt må vi forholde oss til enormt store mengder informasjon - og jeg tror at de aller fleste vil klare å orientere seg også på dette forumet - ofte alene, av og til med litt hjelp fra de andre medlemmene 
Jeg setter personlig stor pris på slik deling av tanker som du gjør - fordi det utfordrer meg til å tenke nytt og annerledes - det vil jeg takke deg for! 
|