|
Sv: Lavkarbo litt som kristendom??
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Men det gjelder jo alt, egentlig - kosthold, religion - og alt imellom ... Det finnes ikke to mennesker her i verden som er enige om alt. Ingen som ser ting fra samme synsvinkel som en annen. Derfor blir det lett krangling og forvirring hvis vi ikke skjønner at hvert eneste menneske har sin sannhet som er riktig for dem. Og det er ganske vanskelig mange ganger, for man føler jo at man har så rett selv ... Men jeg tror noe av det som utvikler oss mest som mennesker er å skjønne akkurat dette, og respektere andre for den de er likevel.
Meningsbrytning er viktig for å ikke stå stille og for å få belyst ting man kanskje ikke har tenkt på. Spørsmålet om kos som du nevner som eksempel, går det egentlig an å gi noe fasitsvar på det? Jeg mener nei, det gjør ikke det. Det som går an er å diskutere det, helst uten å fordømme andre som har en annen mening ...
Svært interessant og tankevekkende tråd! Har alltid sett på skepsis med religion, og nå forstår jeg litt bedre hvordan de har det de som er skeptisk på lavkarbo - nå som jeg er en av de "omvendte"
Støtter Frøy 100 %: Viktig å la være å fordømme andre som har en annen mening (uthevet av meg). Det syns jeg vi alle skal ta til oss som et generelt råd

|