Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-10, 12:55   #44
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Lavkarbobutikk

Da har man vært på denne da, og jeg må si jeg ble sørgelig skuffet. Vareutvalget var som Teletubbien sier. 95% av utvalget var fra nettbutikken deres, både tørrbokser, litt syltetøy og ferdigretter og brød, samt noe sjokolade, kosttilskudd og atkins-barer.

Jeg hadde håpet å få tak i litt av hvert her, deriblant ting som man ellers må på helsekosten for å få tak i. F.eks soyaflak, fiberhusk, div frø, glutenmel og slikt, og gjerne også kokos og annet som man jo får tak i i butikken, men kanskje ikke har helt styringa på hva innholdet av karber er, og da helst ikke til de ågerpriser helsekosten opererer med.
Jeg hadde inderlig håpet at dette skulle kunne være en butikk som liksom "samlet" det grunnleggende av i allefall tørrvarer man trenger for å kunne variere litt godt på lavkarbo.

Damen som jobbet der var i det minste både imøtekommende, blid og hyggelig, men veide ikke opp for utvalget eller prisene. Likevel la jeg og gubben igjen en snau tusenlapp der, etter at gubben insisterte på å kjøpe både proteinpulver og to brød, samt noe sjokolade (26 spenn for en cavalier!?! - betalte 16 for den i sverige senere på dagen), og jeg fikk mine bokser med fiber, jbk og litt annet småtteri.

Etter å ha spist brød til frokost idag, kom vi til at vi neppe kommer til å gjøre jevnllige turer til Flisa på grunn av denne butikken. Derimot kan det kanskje hende vi plopper innom om vi først skal forbi, og da hovedsaklig for å ta med et brød, elle rom det skulle gå tomt for fiber (jeg har fiber i alt jeg baker eller rører og steker, inkludert omelett). Oopsie-rollsene er minst like gode og brukbare, så å bruke en halv formue på dette er ikke noe vi kommer til å gjøre, i allefall.

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat