Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-10, 03:18   #2
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Det var ikke dumt tenkt synes jeg

Noen ganger kan man nesten bli sprø av hvor mange meninger, synsvinkler og forskjellige råd som finnes. Ihvertfall når en del av de som har disse meningene er helt sikre på at det er de som har rett, og de som mener noe annet tar feil.

Men det gjelder jo alt, egentlig - kosthold, religion - og alt imellom ... Det finnes ikke to mennesker her i verden som er enige om alt. Ingen som ser ting fra samme synsvinkel som en annen. Derfor blir det lett krangling og forvirring hvis vi ikke skjønner at hvert eneste menneske har sin sannhet som er riktig for dem. Og det er ganske vanskelig mange ganger, for man føler jo at man har så rett selv ... Men jeg tror noe av det som utvikler oss mest som mennesker er å skjønne akkurat dette, og respektere andre for den de er likevel.

Meningsbrytning er viktig for å ikke stå stille og for å få belyst ting man kanskje ikke har tenkt på. Spørsmålet om kos som du nevner som eksempel, går det egentlig an å gi noe fasitsvar på det? Jeg mener nei, det gjør ikke det. Det som går an er å diskutere det, helst uten å fordømme andre som har en annen mening ...

Det er nok lett å bli forvirret hvis man leser her. Derfor er det veldig lurt å bevisst velge sin egen filosofi, og dermed hva man selv ønsker å tro på. Det er bare en selv som kan avgjøre hva som er riktig for seg. De forskjellige forfatterne av bøker innen lavkarbo er jo heller ikke innbyrdes enige om hva som er riktig, så det kan bli like forvirrende å lese alle sammen. Så lenge jeg har vært på forumet har det kanskje viktigste rådet til nykommere vært: "Velg en filosofi og les boka". Det er egentlig udiskutabelt. For ingen kan frasi seg ansvaret for eget kosthold og stole 100% på råd som gis på et forum. Det er i beste fall en stor misforståelse!

De som har behov for mye veiledning bør nok heller rådføre seg med kostholdsveileder, lavkarbovennlige leger o.l. Forumet kan aldri bli en erstatning for det, og det bør det heller ikke bli. Hvis det ikke skulle vært diskusjoner her ville det nok fort blitt utrolig kjedelig for folk å være her

Sist redigert av Huldr : 30-10-10 kl 13:08.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat