|
Sv: Lavkarbo i Egypt og i Thailand
Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.
I påskeferien skal vi til Egypt, kjøttet stresser jeg ikke så mye med, men jeg har vokst med en mor som er helt hysterisk for salat og grønnsaker i sydligere land. Hun har aldri spist slikt pga redsel for magesjau...men altså, hvor farlig er det egentlig å spise en salat og grønnsaker i Egypt?
Hva med egg? Kylling? Bør jeg være skeptisk ?
Og i sommer skal vi til Thailand, nesten en måned. Bør jeg frykte maten der?
Har lyst å prøve å spise så lavkarbo som mulig, selv om vi er bortreist 
Ååååh. Heldig! Jeg spiser det meste på reise. Men du kan jo kanskje be om kokte/stekte grønnsaker istedefor råe. Så lenge kyllingen er gjennomstekt tror jeg det skal gå greit. Egg har jeg alltid spist. Men jeg tror magen min er litt herdet etter en del reising. I thailand tror jeg du kan spise mye god og forholdsvis trygg lavkarbomat. Har ikke vært der selv, men kjenner et par thailendere og maten er ofte type curry (og da er det gjerne godt kokt). Er litt misunnelig kjenner jeg. Men spørs om det ikke blir en reise på meg også når jeg begynner på masteroppgaven min..
Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.
Hvis salat er vasket i lokalt vann kan det gi problemer. Er vannet klora smaker det phyton.
Ta i allefall med ei eske eller to med IMODIUM, det kan berge deg fra "jalla-mage" ( jalla betyr hurtig eller raska på) .
Mvh Grovsnus
Jeg vil ikke anbefale Imodium med mindre du blir syk og er langt borte fra en do. Det stopper diare, men de gjør ingenting med kilden til problemet og du kan risikere å bli dårliigere og få en smertefull forstoppelse. Men ta gjerne probiotika mens du er på tur. Tror Udo''s choise har det. Imodium er nødløsning dersom du skal f.eks skal kjøre bil..
|