|
Sv: Nybegynner
Opprinnelig lagt inn av EAH, her.
som tipsa før her inne; Karins brød. søk på det! eg prøvde å lage det no nettopp og både eg og sambo syns det va det beste brødet av dei vi har prøvd. må berre le litt og fortelle at eg prøvde ei anna oppskrift før idag, men tok heftig feil av natron mengda (tok en heil pakke, skulle vere 1 ts) så vi måtte kaste det . derfor fann eg "karin sitt aller beste brød"-oppskrifta, sprang på butikken og kjøpte nye ingrediensa. var veldig fornøgd mange av ingrediensane har eg kjøpt på helsekost fra før av.
som din mann, så minn mann: han var veldig skeptisk då eg først nevnte heile lavkarbogreia og når eg bestilte meg bok, men den dagen eg skulle handle inn så var han superengasjert og helde seg til riktig mat. klart han gleda seg til å drikke øl igjen, men e då klar for lavkarboøl. melk var greit å kutte ut, for det forsterka visst allergien hans, og allergi generelt, og måtte kutte melk uansett. det er så greit å vere to! men litt urettferdig at han som i utgangspunktet ikkje var så gira, har gått ned mest.. 
ellers har eg funne ut at det meste kan lagast i form i ovnen, og derfor er det lett å få opp fettmengda i middagen i allefall. f.eks. kyllinglår, fløte, asparges og skinke i form i ovn, med ost på toppen. godt 
kjøttdeig og paprika og krydder med ost på toppen i form. godt!
Får lage meg en handleliste til i morgen...kan kanskje være greit å ha en aldri så liten tynn skive og stable pålegget på, sånn innimellom i hvertfall 
Er en her som også begynner å få litt mer trua ser det ut som. Han takket nei til potet sammen med middagen, og har ikke nevnt pils til tross for at det er fredag. Kan være fordi han har vært fornøyd med de litt mer fyldige sausene han har fått de siste dagene, hehe Har sagt til han at slik kost ikke bør kombineres med masse KH. Har lovt han at vi skal ta en kveld/helg hver 4. uke hvor vi slår oss litt løs og ikke tenker så mye på hva vi spiser og drikker.
Mat i form hørtes jo genialt ut i forhold til arbeidsmengde også 
|