|
Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra
Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.
The Bristol Stool Scale
Her er en vitenskapelig gjennomgang av de 7 typiske kategorier av avføring.
Vil tro at Aeryth hadde en kombinasjon av type 1 og type 2. Hardheten fra 1 med størrelsen fra 2.
Haha, nydelig skala! Ja, hardheten fra 1 og størrelsen til 2. IKKE en god kombinasjon!
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
*hyler av latter* Uff da! Sorry, men beskrivelsen var så lattervekkende og godt skrevet! 
Da kom det noe godt ut av det da. 
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Jeg fikk vite en interessant ting for en stund siden når det gjelder væske. Kroppen tar hovedsakelig opp vann fra maten vi spiser, dvs grønnsaker f eks. Også supper og annen flytende mat. Mens vannet vi drikker går mest rett igjennom og brukes av nyrene til rensing. Det er veldig viktig med nok vann, men kroppen tar altså ikke opp så mye av det vi drikker. Det kan være noe å tenke på mht hard avføring - man kan altså være dehydrert på grunn av for mye "tørr" mat - og for lite grønt ...
Hm, interessant. Men jeg spiser alltid masse saus til maten. Så den er ikke tørr. Men jeg har spist ganske lite grønnsaker i det siste. Hm...
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
*fnis* Aertyh :P
Pass på, kan hende du får hemoroider eller sprekk i fissuren av det der. Da blir det VIRKELIG gøy å gå på do:P
Jeg klarte å unngå det siden jeg brukte så lang tid og presset rompemusklene godt sammen for å prøve å få den litt mindre i omkrets. Det tok lang tid, men det var verdt det. Samtidig som jeg hadde "Det Var En Kjempebæsj" av Luxus Leverpostei stuck i hodet mitt.
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Skjønner ikke hvordan dere som går på do annenhver dag eller en gang i uka klarer dere! Spiser jeg høykarbo går jeg på etter hvert måltid, mistenker det er hvetemel som gjør det. Spiser jeg lavkarbo er det som regel 1 gang om dagen, kanskje 2, og det er virkelig deilig å ha det sånn. Husker det var EN gang jeg ikke fikk gjort noe på ett par dager, og hvor tung og stappa jeg følte meg. Føler meg både lettere og renere av å tømme litt hver dag 
Det er visst vanligere med glutenintoleranse enn de fleste tror. Så jeg tror nok at jeg har glutenintoleranse. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Og min avføring var alltid veldig bløt. Og nesten-diaré flere ganger i uka.