|
Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Sitat:
Bortsett fra litt ubehag i går så må jeg si jeg syns det hittil er overraskende enkelt. Men jeg kjenner jo at det er noe som skjer i kroppen så jeg tar det med ro. Har trent annenhver dag i ca 3 mnd nå, men foreløpig på lavkarbo har jeg ikke trent enda.
Jeg er veldig nysgjerrig av meg og er ikke så veldig flink til å bare veie meg en gang i uken. Fra jeg startet på tirsdag og til i dag er jeg minus 3,5 kg, mens mannen er hele 5 kg minus. Er det normalt å minke så mye på så kort tid? Vi vil jo begge ned i vekt, men samtidig må man gni seg litt i øynene når man ser tallene på vekta..
Ikke unormalt å miste så mye den første uka - det er i hovedsak vann. Vanligvis vil det ikke gå ned så mye de neste ukene. Det er heller ikke uvanlig at menn mister mest... dette er både en lavkarbo og lavkcalori-diett, så effekten er så godt som uunngåelig spør du meg 
Fra og med neste uke kan du prøve deg på litt trening igjen - men vær veldig oppmerksom på hva kroppen din forteller deg. Optimal fettforbrenning kommer etter 2-8 uker så vær tålmodig!
jeg har nettopp begynt på med trening igjen (powerwalk/jogging og tung styrke) og det er helt annerledes enn da jeg startet i fjor på høykarb/lavkcalorikost. Jeg har nesten ikke mistet muskelstyrke til tross for at jeg ikke har trent på et halvår, og overskuddet er tilstede. Det går også fint å trene tungt uten karbo, men kan gjerne ta litt tid før kroppen får i gang effektiv fettforbrenning. Det er så gøy nå - for før så tenkte jeg - nå forbrenner jeg fett - et godt stykke uti treningen, nå tenker jeg at jeg forbrenner fett med en gang jeg starter fordi kroppen ikke har noen karbo å hente energi fra i det hele tatt 
jeg merker også at jeg ikke går tom lengre - selv om det blir tungt på slutten klarer jeg å hente ut mer - på høykarbo så var det tomt punktum.
Blir heller ikke sånn sulten slik som før - kjenner jeg må ha i meg noe mat - men da spiser jeg bare feit lavkarbomat og det er så deilig! 
|