Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 23:18   #4
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner lurer på dagens kost....

Hei Nybegynner!

Jeg må bare dobbeltsjekke, mener du å spise Roede-kosthold og være i ketose?

Jeg har vondt for å se hvordan de to tingene lar seg kombinere.

Dersom det er ketose vha lite karbo og høyfett, er dagsmenyen du har satt opp her et veldig godt utgangspunkt!

Frokosten ser fin ut, men dropp proteinskiva. Blir du ikke mett nok av resten, tilsetter du en eggeplomme eller to ekstra i omeletten din, eller du kan ha litt smør som smelter på den ferdige omeletten.

Lunsjen: Lag gjerne osteruller med meierismør som du skjærer med høvel, og gjerne skinke eller noe spekemat til. Dropp proteinbrødet. Jeg står bra noen timer på 4-5 slike ruller. Alternativt noe med avokado, majones, rømme, tunfisk, skinke, ost...grønt. Eller egg og smør?

Middagen din ser fin ut. Sørg for at den er fet nok til at du er mett noen timer. Som forgjengeren her sier - dropp desserten. Spiser du fet og mettende nok middag så har du mest sannsynlig ikke lyst på dessert.

Kvelds: Lag deg en påleggstallerken. Pålegget du bruker er et godt utgangspunkt. Ta gjerne oliven om du liker, litt fet ost, spekemat. Litt paprika, cherrytomat og sørg for smør/majones eller noe som får opp fettandelen.

Mulig jeg lot meg lede ut på viddene nå hvis ikke det er høyfett du spiser. Arrester meg om jeg tar feil!

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat