|
Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat
Opprinnelig lagt inn av Alvedans, her.
Hei Nerthus!
Tusen takk for svar fra deg og, veldig hyggelig med så oppmuntrende svar, jeg kjenner liksom at jeg ikke er fullt så fortvila som jeg var i dag morges.
Jeg var innom spis-deg-slank, men slet veldig med nettsiden. Den var ganske fæl, men jeg ser de har innmari mye ferdigmat å tilby. Jeg vet ikke om jeg greide å finne gourmet-menyen, men fant i hvert fall et sted de hadde ulike menyer til passive. Det frister litt, men akkurat nå har jeg så dårlig råd at jeg ikke kan ta meg råd til det. Det blir jo en ganske stor utgift på en gang, og så syntes jeg det var veldig mye brød der (som jeg nå har bestemt meg for å droppe). Hvis økonomien bedrer seg er jeg derimot veldig interessert i å teste noe av maten derfra, så jeg sier takk for tips!
Men interessant å høre du må telle kalorier, for det leser jeg jo ellers at man ikke må på lavkarbo. Jeg har tenkt på det samme, men kanskje det er fordi jeg er så indoktrinert med fett-frykt?
Nå fant jeg i hvert fall fram til oppskrift på eggemelk og har bestemt meg for å bruke det som frokost og evt et måltid til... da får jeg i meg nok fett, vil jeg tro. 
Men altså... kjenner det frister med ferdigmaten fra spisdegslank. Synes du den er god?
Klem tilbake!
Du får menyer fra 500 kr i uka - og da er det all maten du trenger - minus pålegg til brødskivene (det er den med brød). Gourmet ligger på rundt 1000. Jeg må innrømme at jeg bruker så mye penger på fersk mat og grønnsaker at det ligger omtrent på det samme uansett om jeg handler selv eller bestiller 
Jeg synes maten var god - mye smak - samtidig kan man ha på mer krydder selv. Uvant - men en glimrende anledning til å smake mange forskjellige retter - det var nesten aldri samme måltidet over en uke!
Når det gjelder kcaloritellingen så stemmer nok det at jeg må telle for å gå ned... mulig dette vil endre seg jo lengre jeg går på lavkarbo Jeg ble målt til å ha veldig lavt fritt tyroksin (en av parameterene på lavt stoffskifte) før jeg begynte på lavkarbo - og nå har det økt kraftig! Det positive med lavkarbo for min del er at jeg kan pakke i meg så mye jeg vil - så lenge det er lite karbo - og jeg går ikke opp et eneste gram. Derfor er jeg ikke lengre så stresset mellom nedgangsperiodene - for nå har jeg stått stille 3 uker igjen - det kommer plutselig en bolk ... nå er jeg ikke så strikt i forhold til kcalorier og jeg spiser veldig ensidig fordi jeg er så matlei - så jeg vurderer 2 nye uker med spisdegslank så jeg får variasjon og full kontroll på alt næringsinnhold Det aller viktigste er faktisk at jeg ikke får panikk når jeg nå står stille... det er kjedelig - men jeg vet jo at jeg bare kan justere litt så går det ned igjen. Jeg går ihvertfall ikke opp og det er så DEILIG! 
Ikke gi opp - gjør dette til noe du kan leve på resten av livet - samtidig som det vil få deg ned i vekt etterhvert. Det er så mange fordeler med dette kostholdet at de er umulig å liste opp 
Fortsatt lykke til!
|