Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 11:40   #12
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening og lavkarbo virker!

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Kanskje Jeg vil tro at hvis du ellers er normalt slank og har en normal fettprosent, så er det smart å ta de siste 1-2 kiloene over tid. Ikke sjokk-slanke de vekk, for så å gå tilbake til vant rutine og legge de på igjen. Jeg brukte noen måneder på å gå ned fra 13 til 11% fett, og er nå stabilt på dette nivået. Jeg gjorde dette mens jeg fulgte the metabolic diet, utskeielser i helgene altså. For andre vil det kanskje ikke fungere, og da er kanskje striktere lavkarbo over litt tid med evt kalorikontroll i tillegg en suksessoppskrift. Mye bruk av ordet kanskje her

Det som også helt klart er viktig for å booste fettforbrenningen er å stimulere hormonnivåene riktig gjennom trening. Tren korte intensive økter, gjerne tidlig på morgenen. For min del har nok treningen vært viktig for de siste prosentene.

Mitt neste prosjekt er å spise striktere ren lavkarbo over en periode mens jeg trener mye løping. Jeg skal teste ut hvordan kroppen min reagerer på kondisjonstrening i ketose, men det blir ikke før det nærmer seg vår igjen

Takk for lange og utdypende svar. Vil så gjerne få mer ut av treninga mi. Jeg har en relativt "høy" fettprosent, 24. Det er normalt for kvinner, men jeg vil ha den ned til 20. Det vil i praksis bety en reduksjon av fettmassen fra 14 til 12. Så får vi se om jeg skal gå lavere eller er fornøyd og heller vedlikeholder.

Dumt av meg å nevne kalorikontroll for det er det jeg prøver å unngå (etter å ha gjort det i 7 år). Tror egentlig at hvis jeg virkelig lærer å lytte til kroppens sult/metthetssignaler så regulerer det seg selv. Håper jeg. Vurderer sterkt nå å ha moderate karboutskeielser i helgene, men ikke ta helt av. Jeg har nærmest ikke søtsug lengre, men hvis jeg spiser frukt kommer kanskje det tilbake?

Jeg digger å trene morgen, spesielt styrke. Da har man man fri tilgang på apparater og vekter, så det gjør jeg flere ganger i uken nå. Kjører sirkeltrening innen mitt to-splittsprogram, så det blir ganske kort og intensivt. Prøver å separere styrke og kondisjonstreningen, men ikke alltid det lar seg gjøre.

Er uansett kjempespent og vil bruke 3-4 måneder på å få ned fettprosenten til et mer "akseptabelt" nivå. Har forøvrig også lyst til å prøve å jogge etter lengre tid i ketose, har hørt mye bra om det. Prøve meg på en maraton til våren kanskje Burde i såfall ha laget en egen løpetråd kanskje, hvis flere er interessert i det.

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat