Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 11:00   #22
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hvordan slutte med småspising?

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Jeg har slitt mye med dette selv, og kjenner fortsatt på det selv om jeg mer eller mindre har vært i ketose i flere år, noe som var verktøyet jeg trengte for å bryte mønsteret.
Det kroppslige suget etter noe å dytte innpå ga seg ganske fort pga ketosen/riktig mat, men den mentale biten med å bryte innarbeidede mønstre, tok mye lengre tid. Etter en tid ble jeg mer klar over hva jeg drev med. Litt som med røykeslutt. Det var vanskelig å bare holde ut og ikke falle for fristelsen, når behovet for "trøst" var som størst. Kjenner det til tider ennå, men ikke så sterkt at jeg ikke klarer å avlede meg selv. Jeg har bestemt meg, og vet det er å gå inn på en meget selvdestruktiv vei om jeg begynner å slakke av og faller for fristelsen igjen. Som sagt, jeg har bestemt meg.
En annen ting jeg tenkte på. Hvis jeg blir litt fysen og rastløs på kvelden for eksempel, prøver jeg tenke på om jeg kanskje kan være litt sulten, eller om det er andre følelser som trigger suget. Hvis det er flere timer siden jeg har spist, så spiser jeg noen osteskiver, ca 50 gram, til jeg synes det føles behagelig i magen. Eller Bacongull, det gjør samme nytten. Men helst ikke noe som smaker søtt, det er fy for meg. Hvis jeg er mett i utgangspunktet men allikevel urolig og fysen, da står jeg han av, rett og slett. Jeg forer ikke den følelsen, prøver hvertfall

Dette kunne også jeg ha skrevet. Må jeg "trøste meg" tar jeg en god kopp te.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat