Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 09:50   #114
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg har såå lyst å lære meg å strikke..ordentlig. Ikke bare grytekluter..med hull i.

Jeg vil anbefale deg å starte med kluter, kjøkkenkluter! De er ikke så store så du blir ferdig en gang, det finnes mange ulike mønster du kan prøve deg på, og så trener du på å strikke jevnt.

Og ikke minst er der kjempefine å bruke på kjøkkenet! Og så får du akkurat de fargene du ønsker Og flotte gaver! Det er liksom begrenset hvor mange grytekluter man har hengende, men kluter får man aldri nok av...

Pass på at du får bomullsgarn i 100% bomull, og helst ikke mercerisert (pga miljøet...) og pinner som passer til. Jeg har som regel brukt garn som passer til pinner nr 4, da blir det passe tykke kluter.

Jeg liker denne oppskriften til kluter:

Legg opp ulikt antall masker, f.eks 65.
1. pinne strikkes bare rette masker
2. pinne strikkes en rett og en vrang

Fortsett med disse to pinnene til du er nesten tom for garn, fell av.

For å få en pen kant så slutter jeg ALLTID omgangen med en vrang og begynner ALLTID omgangen med å ta av første maske som om den skulle strikkes rett.

Søk på kjøkkenkluter på Google så får du opp mange treff, så er det bare å prøve seg litt frem.

www.garnstudio.com har fått mange fine videoer også, kan anbefales!

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat