|
Sv: Trening og lavkarbo virker!
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Mener du strikt lavkabo uten oppkarbing da? Jeg spiser omtrent 15-20 karbs per dag nå, føler det er strikt, men kanskje ikke strikt nok i forhold til målsettingen (gå ned 1-2 kilo i fettmasse). Tror du man trenger å ha kalorikontroll også hvis dette er målet?
Kanskje Jeg vil tro at hvis du ellers er normalt slank og har en normal fettprosent, så er det smart å ta de siste 1-2 kiloene over tid. Ikke sjokk-slanke de vekk, for så å gå tilbake til vant rutine og legge de på igjen. Jeg brukte noen måneder på å gå ned fra 13 til 11% fett, og er nå stabilt på dette nivået. Jeg gjorde dette mens jeg fulgte the metabolic diet, utskeielser i helgene altså. For andre vil det kanskje ikke fungere, og da er kanskje striktere lavkarbo over litt tid med evt kalorikontroll i tillegg en suksessoppskrift. Mye bruk av ordet kanskje her 
Det som også helt klart er viktig for å booste fettforbrenningen er å stimulere hormonnivåene riktig gjennom trening. Tren korte intensive økter, gjerne tidlig på morgenen. For min del har nok treningen vært viktig for de siste prosentene.
Mitt neste prosjekt er å spise striktere ren lavkarbo over en periode mens jeg trener mye løping. Jeg skal teste ut hvordan kroppen min reagerer på kondisjonstrening i ketose, men det blir ikke før det nærmer seg vår igjen