Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 10:00   #8
aliasdictus
Medlem

aliasdictus sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo virker!

Mitt opplegg har fungert godt for min del. Det er det eneste jeg kan si med sikkerhet. Som alltid er standardsvaret "prøv selv og finn ut" Jeg liker opplegget mitt fordi det er lett å følge, jeg motiveres til å spise lavkarbo i ukedagene, mens jeg gleder meg til lørdagen og skive med nugatti til frokost. Små gleder altså Hvis jeg skulle fokusert på å gå ned mer i fettprosent, så ville jeg nok kjørt en mer strikt lavkarbo, men det føler jeg ikke behov for. Jeg har stabilisert meg ca 10kg lavere enn da jeg begynte å kutte karber, og trives veldig godt pr i dag.

I ukedagene spiser jeg nok et sted mellom 15 og 50 gram karber pr dag. Jeg merker at hvis jeg overdriver karboinntaket i helgene, så føler jeg ubehag, så vanligvis stopper jeg før det skjer. Det kan være at denne syklusen med inn og ut av ketose har stressende elementer for kroppen i seg. Men det er også en del fordeler med å få opp insulinet av og til, samtidig som kroppen har et høyt nivå av andre anabole hormoner. Dette er forklart i boken the anabolic diet. Jeg tror ikke dette evt stresset er spesielt negativt, trening er jo også stressing av kroppen, men ikke dermed sagt ugunstig...