|
Sv: Hvordan slutte med småspising?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Når jeg får sånn "titte i skapet tusen ganger bare for å se om det har kommet noe nytt der siden jeg tittet sist for 20 sekunder siden" så kjeder jeg meg har jeg funnet ut. Når jeg kjeder meg vil jeg spise. Nå er jeg i den situasjonen at for tiden så har knapt mat mat hjemme så jeg finner jo ingenting, hehe.
Er vel ikke noe galt med småspising på lavkarbo heller? Så lenge det ikke er karboalternativer så ser jeg ikke problemet. Det er verre når småspisingen har grunnlag i noe annet, som f.eks trøst, kos eller what not, for da er ikke problemet maten i utgangspunktet, men noe annet grunnleggende psykologisk som man må finne ut av, f.eks at jeg titter tulling i skapene når jeg kjeder meg.
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men de barna som vokser opp nå, kommer til å få kjempeproblemer med å "kunne" kjede seg. Det skal skje noe hele tiden og hvis det ikke skjer noe, så må de aktiviseres... Ser det litt på dattereren min .
Det å kjede seg og det å lese eller se på TV, der er/var mine beste grunner til småspising.
Nå småspiser jeg lavkarbomat hvis jeg er litt sulten (noe som jo ikke skjer så ofte da).
|