Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-10, 18:56   #269
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av EllaBella, her.

Heisann!
Jeg er ny på dette her og har et par spørsmål.
Jeg leste at man kan spise karbohydrater som er sukkeralkoholer. Hvordan finner jeg ut at det er sukkeralkoholer? Jeg leste også på en nettside at noen sjokoladetyper inneholdt sukkeralkoholer og dermed kun 1 karb pr. 100 g? (Sukkerfritt.no)
Det betyr at man kan spise litt godis på lørdag da eller? Hva slags godis skulle det evt være??? Håper noen kan svare på det...

Dersom det står 20g karbohydrater hvorav 19g sukkeralkoholer, så skjønner du tegningen!

Noen ganger står det ikke så klart. Da hjelper det å vite at Sucralose, aspartam, isomalt osv er sukkeralkoholer! Og stoffer som slutter på -ol.

Men du vil ikke opprettholde søtsuget ditt og evnt risikere stopp i en evnt vektnedgang pga disse stoffene!
For ikke å snakk eom at mange reagere med heftige magesmerter og løper på do i timesvis etter å ha spist disse typene søtsaker!
MÅ du ha sjokolade, er en rute eller to med 70-86% "vanlig" sjokolade bedre enn disse sjokoladene fra sukkerfritt etc!

Kos deg heller med ekstra god mat på lørdagskvelden!