Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-10, 17:55   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan slutte med småspising?

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Hos meg har småspisetrangen ikke mirakuløst gitt seg på lavkarbo hverken i eller ute av ketose. Men jeg trøster meg med at så lenge jeg småspiser mat som er lovlig så er det ikke så ille. Og jeg merker at jeg småspiser mindre mesteparten av tiden, selv om jeg ikke har sluttet med det.

Som om å lese om meg selv! Jeg tror høykarbo livet STARTET vanen - sammen med at jeg er en noe følsom person hehe... Jeg småspiser også - mer når jeg er stresset og matlei. Heldigvis småspiser jeg KUN lavkarbo-godt så det gjør ingenting for blodsukker og ketose-tilstanden. Jeg er derimot klar over det - og det er interessant å se at jeg fremdeles småspiser - også når jeg er METT. Tror jeg må begynne å kjenne igjen og bli kjent med metthetsfølelsen, og som Gerd sier bryte mønsteret. Det kan kanskje være ved at jeg først blir bevisst på de situasjonene der jeg går i skapet for å lete opp en atkins-sjokolade - og der og da tenke - nå kan jeg velge å IKKE spise den, eller spise mat istedet. Mange nok slike bevisste situasjoner vet jeg av erfaring vil gjøre at jeg etterhvert velger å IKKE småspise (har prøvd det på andre ting tidligere).
Kul tråd - ble litt hjelp til selvhjelp dette! På tide å ta tak i dette frk.Nerthus!!

Åja, hvis du småspiser og fyser på ulovlige ting - finn lavkarboalternativer istedet. Så kan du etterpå jobbe med å slutte å småspise alltogether - da som nevnt tidligere - VANER er fryktelig vanskelig å endre om man ikke legger ned litt tid og bevissthet i jobben

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat