Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-10, 13:54   #4
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Ang forbrenning og ketose

Opprinnelig lagt inn av Lillebjørn, her.

Noen sier også at det kan godt hende at vi er i ketose selv om ikke det gir utslag på stixen... er det en annen måte vi kan finne ut av det på? Jeg spiser ca 15 gram karb pr dag, fikk utslag i starten men ikke nå lenger.. kan selvfølgelig hende at det er noe med stixen som fler her inne har sagt noe om, men det vet jeg jo ikke...?

Jeg lurer også på dette med å bare spise når man er sulten.. Jeg har tidligere lært at for å holde forbrenninga oppe må man spise ca hver 3-4 time.. jeg er ikke så ofte sulten nå som jeg spiser så mye fett, så det kan lett gå 5-6 timer hvis jeg skal bli sulten før jeg spiser noe... hvordan virker dette på forbrenningen?

Hei!

Det ketostixen viser, er overskudd av ketonlegemer i blodet. Det betyr at dersom du for eksempel akkurat har gjennomført en treningsøkt og har brukt opp ketonlegemene kroppen har produsert, så vil du ikke få utslag på stixen. Dette gjelder også generelt når kroppen din etterhvert har lært seg hva disse ketonlegemene skal brukes til, slik at du sjelden vil ha stort overskudd av disse i blodet. Kroppen forbrenner fettet du har på kroppen.

Spiser du ketogent så er du i ketose.

Å spise sjeldnere enn på høykarbo har ingenting å si for forbrenningen

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat