Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 23:13   #171
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jo, man kan vel si at det i mange tilfeller er miljø/livsstil som ligger bak, uten at vi nødvendigvis må komme inn på ting som for mye bilkjøring, tilgang på godis i butikker osv.
Men samtidig er det nok også slik, mener jeg, at man kan være disponert for å reagere kraftig, mindre kraftig, eller ikke i det hele tatt på det miljøet og den livsstilen vi har i dag.
Så, enkelte klarer seg bedre igjennom denne livsstilen, mens andre får et lite/stort helvete.
Og det trenger da ikke nødvendivis være forskjell ilivsstil mellom en tykk og en tynn person.

Med disponert mener jeg...tja, hva mener jeg?
Jeg ser på min mor, min bestemor, min bestefar....
Og jeg ser på meg.
Vi ble alle tjukke, ja vi ble fete.
Ektefeller/partner ble aladri det. Kan jo ikke være bare livsstilen som spilte inn?

Dette er jo noe som går igjen hele tiden! Og jeg synes tross at det er snakk om anekdotiske bevis er uhyre interessant, og noe jeg også selv har erfart og sett eksempler på, gang på gang.
At jeg har vært overvektig stort sett hele livet mye på grunn av lavt stoffskifte, skulle jeg gjerne ha visst tidligere (ettersom jeg da også tydligvis er frikjent for Kari Jaquessons utspill mot fete mennesker ). Jeg skulle også gjerne ha visst tidligere at det fantes noe som het lavkarbo, sånn at jeg ikke hadde gått rundt og sultet meg siden tidlige tenår. Men det får jeg ikke gjort noe med. Jeg kan bare gjøre det jeg kan ut fra mine kunnskaper i dag, og jeg er glad bare for det, at jeg har fått dette fantastiske verktøyet, og faktisk kan gå videre i livet nå med en normal vekt, og langt færre sykdommer og plager. Og jeg skammer meg heller ikke over meg selv lenger.
Midt i statistikken over fedme, og de bakenforliggende årsakene står det enkeltpersoner med hver sin historie, mange av de utrolig triste, vonde og tøffe.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat