Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 23:07   #168
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Mener du det? At i løpet av en 30-års periode så har disse genene hopet seg opp? Jeg tror ikke evolusjonen går så fort..

Jeg har større tro på at man spiser mer sukker enn for 30 år siden, man beveger seg mindre og at vi de siste 20 årene har blitt lurt av Grethe Roede til å gå rundt sultne uten fett på poteter, spagetti og ris.

Jeg tror nok ikke vi snakker om tretti år, egentlig heller ikke om defekte gener, men kanskje heller gener som ikke er så relevante for oss i dag med vår tilgang på føde.
Men, ja, absolutt! Det er jo bare å se på hvor mye sukker man spiser i dag i forhold til for bare noen få tiår siden, det forteller oss veldig mye!
Bare i løpet av den tiden som har gått siden jeg vokste opp så ser jeg en enorm forskjell på hvor stor frekvens det er på godterispising. Da jeg var liten var det uaktuelt å spise godteri annet enn på lørdager og under høytider som jul og påske. Det ser ut til å ha sklidd bra mye ut, når jeg ser hvilke vaner f.eks mine tenårings-tantebarn har, vi snakker regelrett et hjernedødt inntak av snop ... De er dessverre svært overvektige begge to, og det får hjertet mitt regelrett til å blø ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat