|
Sv: Fedme kan ikke kureres
Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.
Leser du overhodet det jeg skriver? Jeg har aldri hevdet at noe overvekt ikke skyldes gener. Det jeg sier er at mesteparten av det skyldes livsstil. (google klarer vel de fleste selv eller). Og selv om man skulle være disponert for overvekt er det ikke selvsagt at man blir.
Jeg synes det er litt arrogant å komme med en så bastant påstand, og siden si at man får google det selv, det må jeg si. Har du virkelig kommet over forskning som beviser dette, ettersom du påstår det? Da burde du kunne vise til hvor også, og ikke bare avfeie med "gjør det selv" .
Det er forresten ikke lenge siden noen diabetesforskere fant et gen som ble kalt "fedme-genet". Angivelig er halve europas befolkning bærere av dette genet. Dette er ganske ny forskning: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2223272
Jeg har ikke lest alt om det, men det virker veldig interessant!
Opprinnelig lagt inn av senorita, her.
Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..
Ja, nemlig. Fett inneholder over dobbelt så mye kalorier som karbohydrater.
Jeg spiser veldig mye mer mat på lavkarbo enn jeg gjørde før, både energi- og mengdemessig.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|