Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 18:37   #74
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

både jeg og samboern min er / var matvrak. .Han er mer aktiv enn meg og han har en mer aktiv jobb.. Til middag hadde vi alltid ris, poteter, pasta og kjøtt og saus og grønnsaker.. han spiste mest grønnsaker og kjøtt, mens jeg som ikke liker grønnsaker heiv innpå med ris og poteter og kjøtt og feit saus....

han lever på 2 liter cola om dagen i tillegg til 1 pose potetgull...

han veier 75 kg og jeg veide 105....!!

Nå som jeg går på lavkarbo har jeg ikke FYSISK sug etter snop og snacks, men siden jeg jobber i en kiosk har jeg litt lyst på likevel, både boller og snop.. Men jeg har ikke noe sug, og jeg har klart å la være å forsyne meg av det.. Det klarte jeg ALDRI før..

Samboern min overspiser heller aldri, jeg "kjeftet" på han fordi han aldri spiste opp, mens jeg gjerne spiste dobbelte av han, et lass med ris etc.. Ikke rart jeg este ut.. Trodde jo ikke ris og pasta var så usunt, er jo lite fett i det..

Om jeg er sensitiv mot karber eller ikke, det aner ikke jeg.. men jeg elsker dem Hehe.. nå som jeg går på lavkarbo har jeg vel knapt matlyst engang, og jeg som spiste SÅ masse før... det er helt sykt..

Jeg er seriøst kjempeglad på dine vegne! At du nå ser slik endring i lyst og sug etter mat - gjør jo hverdagen enklere Om du er sensitiv for karber? Vel - JEG er ikke diagnostert - men utifra kunnskapen på forumet har jeg trukket den konklusjonen selv. Når du nå knapt har matlyst - dvs at kroppen din får den næringen den trenger - mens når du spiste høykarbo hylte kroppen bare etter mer - sier det meg at du nok kan være noe sensitiv mot karbohydrater. Karbohydratene økte matlysten din og gjorde deg sulten SELV om du mengdemessig hadde spist nok.

Det er her hele poenget mitt kommer inn - hvorfor overspiser noen? Jeg mener at ingen overspiser uten grunn - og karbosensitivitet kan være en hovedårsak til at noen gjør det allikvel - de vet bare ikke om det. De vet at de fyser på noe konstant, og at de spiser store mengder mat, spesielt da brød, pasta og ris. Det er ikke "farlig" å være karbosensitiv - samtidig - har man kunnskap om karbohydratenes virkning på egen kropp - er det enklere å finne et kosthold som gjør hverdagen bedre - og da mener jeg selvfølgelig lavkarbo. Lavkarbo tilbakestiller hormonbalansen og øker fettforbrenning istedet for fettlagringen.
Det var så gøy å trene i dag sammenlignet med da jeg spiste høykarbo. Dengang trodde jeg at bare jeg holdt på lenge nok på tredemøllen ville fettet forbrennes. I dag VET jeg at enhver trening jeg gjør hjelper på fettforbrenningen fordi jeg har ingen glukoselager å ta av - det er tomt - og kroppen har ikke noe annet valg enn å ta av fettet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat