Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 11:00   #57
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes du generaliserer noe veldig her nå Er det ikke det vi er sånn i mot da? Bare fordi at DIN familie/mange familier har annlegg for å bli overvektige (for det er vel ingen her som har nektet for at det er mulig, selvom man sier at det ikke gjelder for enselv??) så betyr vel ikke det at det er sånn for ALLE?

Litt usikker på hvor du mener jeg generaliserer her? Utgangspunktet for denne diskusjonen var at noen påsto at det var svært mange som var overvektige bare derfor - helt uten grunn. Dette var basert på egne erfaringer only. Nå er det slik at dette forumet har en større mengde medlemmer som da kan bevise at vi også er et svært stort antall som er overvektige fordi vi er karbosensitive. Alt vel så langt.

Så ønsker jeg å utfordre dette med "feit uten grunn". Som et utgangspunkt tok jeg forskjellen i min familie og min samboers familie og spurte hvorfor det er slik? Jeg er vel ganske overbevist om at det er veldig mange som har den samme opplevelsen, kanskje også innen egen familie hvor noen er tynne mens andre glatt legger på seg av ordet "kake". Dette er vel ikke å generalisere?

Eller er det det at jeg påstår at ingen er feit uten grunn du mener er generalisering? Skjønner det kan være i grenseland der - men jeg har andre argument for at jeg påstår slik jeg gjør enn bare at JEG har andre erfaringer. Ønsker også å utfordre litt påstanden "feit uten grunn" fordi det blir så altfor enkelt. "Næsj, det bare ER sånn". Man slipper å gjøre noe med det, man slipper å forholde seg til det - og man fraskriver seg ethvert ansvar for sin egen vekt og helse ved et enkelt - har ingen grunn er bare feit... Det er DETTE jeg reagerer på. Jeg burde selvsagt vært tydeligere i min forståelse og respekt for at dette er slik noen OPPFATTER sin egen situasjon - og det beklager jeg

Hvis det er ingen grunn til at noen av dere da er overvektige - hvorfor har dere valgt å spise lavkarbo? Er veldig nysgjerrig på akkurat det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat