Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-10, 23:07   #39
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner bare ikke kanskje det er for seint
Tror fordøyelsen er temlig lik uansett hvordan man spiser. Næringen (karbohydrater, proteiner og fett) blir spaltet i tynntarmen. I anatomiboka mi står det at ALT av fett blir spaltet der, men det vet jeg ikke om er riktig da.. Det blir sugd opp, fordelt ut til kroppens diverse funksjoner/organer osv i løpet av fordøyelseskanalen og ut kommer noe.. Som jeg ikke vet hva er.

Innimellom så får man jo sånn fettdiarè, men hadde man kvittet seg med masse fett ut av avføringen, når man spiste lavkarbo, så hadde kanskje avføringen vært litt annerledes? Er jo vanlig å måtte på do veldig mye sjeldnere osv når man spiser mindre karbo og mer fett.

Linfrø stiller vel litt i klasse for segselv Er ikke mye som går igjennom fordøyelsen uten å bli tatt opp. Eneste jeg vet om er linfrø og skallene på mais. Finnes sikkert mye annet da..

Linfrø er jo stort sett fett. MEN når frøet kommer helt ut igjen, hva er da fettet erstattet med??? Karbohydrater??? Man kan jo nesten bare skylle linfrøa og bruke dem en gang til!!! Det samme med mais....

Skallet på paprika.. Men hvis man regner på kcal inn og kcal ut når det gjelder linfrø, ja da vil det regnestykket lage trøbbel..