|
Sv: Fedme kan ikke kureres
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Det var jo for å bevise at kcal INN overhodet ikke trener være i samsvar med kcal UT!!! Kanskje fordi vi på lavkarbo driter ut flere kcal enn folk på høykarb!
Jeg skjønner bare ikke kanskje det er for seint
Tror det som skjer i de første stegene i fordøyelsen er temlig lik uansett hvordan man spiser. Næringen (karbohydrater, proteiner og fett) blir spaltet i tynntarmen. I anatomiboka mi står det at ALT av fett blir spaltet der, men det vet jeg ikke om er riktig da.. Det blir sugd opp, fordelt ut til kroppens diverse funksjoner/organer osv i løpet av fordøyelseskanalen og ut kommer noe.. Som jeg ikke vet hva er.
Innimellom så får man jo sånn fettdiarè, men hadde man kvittet seg med masse fett ut av avføringen, når man spiste lavkarbo, så hadde kanskje avføringen vært litt annerledes? Er jo vanlig å måtte på do veldig mye sjeldnere osv når man spiser mindre karbo og mer fett.
Linfrø stiller vel litt i klasse for segselv Er ikke mye som går igjennom fordøyelsen uten å bli tatt opp. Eneste jeg vet om er linfrø og skallene på mais. Finnes sikkert mye annet da..