Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 22:43   #224
majalille
Juniormedlem

majalille sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
majalille er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lillebjørn, her.

Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg fett.. Spiser mye smør og cocosa til hvert måltid. Ellers går det som regel i egg, kokte,stekte, omeletter... salater, noe fisk, avokado og mandler... jeg går jo som sagt ned så noe er rett jeg er bare redd for at hvis jeg gjør noe feil at jeg skal begynne å legge på meg pga økt fettinntak? har lest om det flere steder...
og ja, det kan selvfølgelig hende jeg har slurva med stixene, men de var jo lilla for noen få uker siden... hvor lite luft tåler de?

Det står noen tips i boka til Torkild om hva man kan gjøre hvis man ikke får utslag på stix.

Følgende fremgangsmåte kan benyttes hvis det ikke er tydelig utslag på ketolysestixen: (les om ketolysestix først, kanskje de ikke virker på grunn av fukt eller varme?)

Hvert av de følgende tiltak gjennomføres i tre dager før du går videre til neste trinn. 30 minutters moderat morsjon hver dag, og korrekt bruk av ketolysetabletter gjelder for hvert trinn.

1.
- Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram per dag.
- Reduser inntaket av koffein (kaffe, te cola lght, solo pluss mfl.)

Hvis urinstixen nå gir utslag, er årsaken at det har vært for mange gram karbohydrater i den maten du har spist. Legg den øvre grensen for daglig karbohydratmengde litt under den grensen du har hatt tidligere.

Fører tiltak nr. 1 ikke til utslag på ketolysestixen, går du videre til tiltak nr. 2:

2.
- Spis maksimalt 10 gram karbohydrat per dag.
- Spis mer fett, altså fet ost fremfor magerost etc.
- Reduser litt på mengden av mat.

I de få tilfellene der tiltak nummer 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolusestixen, gjennomfører du følgende i tre dager:

3.
- Reduser kaloriintaket til 1000 Kcal pr dag.
- Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett.

majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat