Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 17:01   #3938
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det noen som har studert kunsthistorie eller lignende her? Jeg sitter litt i gjørma med oppgava mi. Så det jeg lurer på, har noen tips til følgende oppgave: p { margin-bottom: 0.08in; }gjør rede for karakteristiske trekk ved utformingen og utsmykningen av Parthenon (447-432 f.kr), og diskuter hvordan bygningens utforming kan forstås i lys av Athens politiske situasjon på den tida da tempelet ble reist ?

Jeg har hatt kunsthistorie i flere år enn jeg orker å tenke på . Men jeg husker ikke så mye av antikken, egentlig.
Vel, det ble jo "reist" tre ganger, men jeg mener det som står i dag, som visst kalles Jomfru Athenes Tempel (skutsgudinnen til Athen) var det Perikles, en fremstående politiker og general, som sto for bygging og konstruksjonen av, så jeg vil anbefale deg å lese deg opp om han.
Noe mer husker jeg ikke, sånn egentlig . Jeg var mest opphengt i ekspresjonismen og sånn.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥