|
Sv: Åh, i dag har jeg vært skikkelig sulten!
Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.
Dette minnet litt om begynnelse, hvor jeg også sultet i begynnelsen. Riktignok ikke det skriket av hunger som man får av høykarbo, men en liten prikk i bakhodet på at kroppen trenger mat hele tiden.
Kroppen deres er så vant med å kjøre på karbohydrater og er bare litt rådvill på hvor den skal ta energi fra, når tilstedeværelse av KH er borte. Må bare gi fettforbrenningen en sjanse først. Den kommer ikke i løpet av natta 
Det er bare til å lø på med mat til dere blir mett. Og drikk vann! Ekstra viktig i begynnelsen.
Dette er nok veldig viktig å få med seg, ja!
Når kroppen er vant med å få karbohydrater, så vil den ha MER MER MER. Og når den plutselig ikke får like mye som den er vant med, så finner den på masse rart for å få oss til å spise nettopp karbs. Som f.eks å påstå at du er sulten etter å ha spist en halvkilo bacon og åtte egg..
Jeg hadde det veldig mye sånn før jeg gikk over til lavkarbo: Spiste en stooor porsjon middag, mer enn nok til å få en skikkelig storspiser til å være stappmett lenge. Likevel satt jeg med følelsen av å fremdeles være sulten etter å ha spist opp og knappet opp buksene
Stort sett kom dette etter et par dager med veldig lite (i forhold til normalt) høykarbomat, og en skikkelig sjokoladebit eller annet søtt var det som skulle til for å få igjen metthetsfølelsen. Da fikk skrotten tilbake disse fordømte karbene sine.
Etter at jeg gikk over til lavkarbo har denne følelsen kun vært til stede etter at jeg har spist høykarbomat dagen før - supersulten etter å ha spist sikkert en halvkilo smør. Det er et bedrag fra skrottens side, men nå klarer hjernen å overse disse feilsignalene langt bedre enn de gjorde den tiden jeg bare hev i meg en sjokkis for å tilfredsstille mitt egne, dumme krav 

|