Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 10:30   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Please, hjelp meg ...

Bare smør og eggeplomme i bearnaisesausen din ligger på rundt 2400 kcal. pr dag i tillegg kommer steking i meierismør, saltpølse og majones til frokost og lunsj - og da også fløte til kvelds.. utifra alder/høyde/kjønn kan man beregne basalforbrenning (google it ) - mulig du spiser for mye kcalorier pr dag? Jeg er en av flere som IKKE kan spise så mye jeg vil på lavkarbo - jeg ligger på rundt 1600 kcal pr dag (kvinne/40/175 vekt pt 89 ca)

Kan hende du nå bør regne ut karbo, fett, protein og kcal for det du spiser i løpet av et par dager for å se hvordan du ligger an forholdsmessig. Det er ikke uvanlig at man må gjøre justeringer, de får du ikke gjort om du ikke vet hva og hvor mye du spiser pr i dag.

En ting som er svært viktig er å drikke MYE vann! Hvis du nesten ikke drikker vann kan det være årsaken til at kroppen din ikke slipper vekt.

De dagene jeg drikker lite vann - går jeg litt OPP i vekt - de dagene jeg får i meg nok (og for meg er nok minimum5-6 flasker med 0.7l i hver... ) går jeg litt ned

Jeg anbefaler også at du slutter å veie deg to ganger om dagen - fordi kveldsvekten er så avhengig av hvor sent du spiser og hvor mye du spiser sent. (Ihvertfall hos meg). Du HAR faktisk gått ned en halv kg denne uka!

Varierer du maten - eller spiser du mye det samme hver dag? Kroppen har bare godt av variasjon - den tilvenner seg nemlig raskt har jeg erfart.

Et siste tips fra meg i denne omgangen - spis ferdig for dagen ca kl 18 og se om det kan hjelpe. Jeg går nemlig ikke ned noe særlig om jeg spiser eller drikker annet enn vann etter kl 18. Opplever at jeg er varmest i kroppen fra rundt 9-10 på formiddagen til omtrent middagstid. Så varm at jeg koker i kropp og ansikt på jobb... så for MIN del kan det hende at det er da min fettforbrenning er mest "aktiv"? Ikke vet jeg

Sist redigert av Nerthus : 22-10-10 kl 10:39.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat