Tråd: Karboholiker?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 09:21   #21
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karboholiker?

Opprinnelig lagt inn av frode73, her.

Der ser du, jeg oppdager stadig ting jeg ikke kan, men interessant å høre om dine erfaringer. Når du gikk opp i vekt etter røykeslutt, spiste du lavkarbo da, eller "skeiet" du ut ?

Jeg ikke bare skeiet ut, jeg fråtset!!!
Nei, ikke så ille kanskje!
Men jeg spiste ikke lavkarbo de første 4-6 ukene, rett og slett fordi jeg visste at om jeg måtte "gi slipp på" både røyken(etter 27 år) og godis, så ville jeg sprekke som et troll på begge!
I følge legen min er jeg nok av de som fikk høyere stoffskifte av å røyke, og at det var en av grunnene til at jeg gikk på en skikkelig vekt- smell da jeg sluttet. Å få senket stoffskiftet med inntil 10% når man allerede sliter med overvekt, får gjerne slike følger!

Men nå har jeg ikke tatt et trekk siden 1. januar og vekta går ikke oppover lenger, den har faktisk sånn nesten av seg selv gått ned de siste 2 ukene. Kanskje jeg faktisk har nytte av de nye medisinene likevel?