Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-10, 23:53   #125
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Katta på lavkarbo

Husk at selv om katten trives på et fôr og ser bra ut trenger det ikke bety at det ER bra. Det er det mange mennesker som er gode eksempler på.

Alle kjenner en katt som har blitt 20 år på fisk hele livet. Men alle kjenner også en 90åring som spiste brød med syltetøy og røkte hele livet.

Jeg aner ingenting om å fôre katter på bare koteletter, men er det noen som har snakket med dyrleger om det? Jeg regner med at dyrleger promoterer kattefôr uansett, men det kunne vært interessant med synspunkter fra disse da..

Ellers tenker jeg at bare rått kjøtt er ensformig. Jeg har ikke verdens største kunnskaper om ville katters matinntak, men de spiser jo hele dyr. Jeg regner med at et helt dyr inneholder langt mer næringsstoffer enn en bit rå kotelett.

Vi skal snart til dyrlegen for den årlige revaksineringen og helsesjekken. Jeg kjenner at jeg har en del tanker jeg vil lufte med dyrlegen angående denne matingen, for dette med dårlig fett har jeg også tenkt på, og ikke minst tannproblemer...

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat