|
Sv: Please, hjelp meg ...
Hva slags ostekjeks spiser du? Er det osteskiver som har blitt nuke'et i mikroen, eller kjøper du i butikken? Hvilke type, isåfall? Sjekk at de ikke har sukker, for det kan godt være noe du bør la være!
Måler du deg selv? Midja, lår, armer, under bysten - det kan godt hende at du mister centimeter selv om du ikke går ned i vekt! 
Drikker du nok vann? Pass på å ikke få i deg for mye salt, for det binder vann!
Prøv også å kutte ut de knekkebrødene - for noen er slike brøderstatninger såkalte "partystoppere".
MEN, først av alt så må du se på at du HAR jo gått ned i vekt! Jeg har stått på 69.2 kilo i et par dager nå uten at vekta rikker på seg, men bare man følger reglene og gjør ting riktig, fikser kroppen som regel opp selv! 
Med tanke på vekta vet jeg hvordan det er - jeg har også fått for vane å veie meg hver dag, men jeg har bestemt at nå SKAL jeg kutte det ned til en gang i uka! Ofte blir man så opphengt i tallet at man stresser om det ikke viser nedgang, og da kan det hende at kroppen holder på vann, som igjen gjør til at vekta står stille/går opp - som så gjør at man blir ENDA mer stressa. Det er en ond sirkel som man må komme seg ut av!
Jeg hadde anbefalt å lese gjennom boka en gang til, og heller vurdere å følge menyene som er foreslått i boka - da vet man nemlig at man gjør alt riktig, og så kan du heller begynne litt for deg selv når du kjenner at fordelingen av næring ligger litt i fingrene.
Bor du med noen? Om du gjør det, burde du be dem om å gjemme vekta, slik at du ikke blir fristet til å sjekke oftere enn én gang i uka. Det er ikke det at du ikke KAN - du har kuttet ut sukker og spiser mye sunnere, så da er det heller ikke umulig å legge bort vekta!
Lykke til, og husk at kroppen ordner opp bare du passer på å følge kuren! 
|